Begin 2018 presenteerde televisieprogramma Radar het resultaat van een onderzoek dat het programma deed bij verschillende uitzendorganisaties. De inhoud en gevolgen van die uitzending veroorzaakten een schok. Bijvoorbeeld voor de politiek, ABU en uitzendorganisaties zelf. Wat gebeurde er bij de ABU en bureaus na het onderzoek?

Opinieblad Forum (VNO NCW) publiceerde deze week een artikel over onder andere de aanpak van uitzendbureaus en ABU. ABU-directeur Jurriën Koops werkte mee aan het interview, net als algemeen directeur Adriaan Belonje van Start People en algemeen directeur Marion van Happen van Unique. Ze vertellen over een extra lidmaatschapseis van de ABU. Over het verschil tussen commerciële belangen en juist handelen. Mystery calls die USG People zelf organiseert. En over samenwerking. Bijvoorbeeld met opdrachtgevers en experts op het gebied van diversiteit. Omdat discriminatie ook een maatschappelijk probleem is.

Dit is de link naar het artikel. 

Wil je meer weten over het beleid van Unique over dit onderwerp? Bekijk onze website of stuur ons een bericht!