Collega's vloggen

Bijvoorbeeld informatie over jouw bedrijf of vakgebied. Om te werken aan je imago of om toekomstige medewerkers beter kennis te laten maken met jouw organisatie. Frankwatching noemt vloggend personeel de belangrijkste contenttrend voor 2018.

Blije interviews

Medewerkers die blij zijn met hun baan vertellen daar graag over. En zo motiveren ze al dan niet werkzoekende kandidaten om ook eens te kijken naar die vacature of dat bedrijf. Waarom laat je deze collega's niet vertellen over hun baan? Unique interviewt kandidaten die werken bij opdrachtgevers. Klantadviseurs, magazijnmedewerkers en bijvoorbeeld Cabin Attendants. Linda Reuvers is Klantadviseur Dagelijkse Bankzaken bij ABN AMRO en heeft na 2,5 jaar werken via Unique een contract bij ABN AMRO. Ze vertelt over de sollicitatieprocedure, inwerkperiode en opleidingen van Unique en ABN AMRO. Over de diverse klanten die ze verschillende producten adviseert. En hoe geen werkdag hetzelfde is, lees het in dit interview.

Marion Jansen werkt als logistiek medewerker bij H&M in Tiel, via Unique. Ook zij is blij met haar baan. En ze werkt ook nog eens iedere dag met kleding. Bij Unique heeft Marion contact met planner en consultant Rens Artz.Rens en Marion vertellen over hun werk. 

Deel, deel, deel

Vraag collega’s om de interviews, vlogs of andere verhalen te delen. Welk kanaal gebruik je daarvoor? Unique vroeg het aan werknemers die heel actief zijn op social media. Facebook wordt vooral gebruikt als privé-netwerk. LinkedIn daarentegen niet, daar deel je werkcontent.

Overigens wordt Facebook voor recruitment wel actief gebruikt. Bijvoorbeeld om nieuwe collega’s te vinden in (regionale) groepen. En voor recruitment marketing. Unique stimuleert collega’s om werkgerelateerde content te delen. Door hen in het zonnetje te zetten na een social-succes. En met deelacties. 

Leestip! Werven via social media.